Thursday, September 16, 2010

My raya 2010


bermaaf-maafan di pagi raya

adik aku n wife dye

aku tergelak besar ngn gelagat si apit
aku baru pas nanges n adek bongsu

Sedih bila mendengar takbir berkumandang...tp hari raya nie lah kanak-kanak bergumbira..teringat zaman aku kecik-kecik dulu..semangat balek kampong then main bunga api,mercun,mkn kueh raya and yang penting skali DUIT RAYA ocay....heheheh aku suke berlumba-lumba ngn adik2 aku duit sape paling banyak hahaha..yang pastinye aku lah! But now sgt berbeza dimana akulah pengumpul wang paling ciput huhu...turn aku plak kasi dwit raya kat budak-budak n mak budak hahaha...xpe insyaallah rezeki berganda2 nanti =)

Kalo nk diikutkan tema kaler baju raya 2010 adalah UNGU yer..UNGU...tp apakan daya gara2 xde masa n bizzi bebenor ngn bisnes raya last2 jadi rojak!!hahhaha...tp xkesah lah yang penting meriah~
Seperti biase raya pertama bersalam-salaman..duduk ikot pangkat..yang mana paling tua tuh dah macam raja dan permaisuri termasuk aku haha..hamba2 yang lain duduk beradab..bagus!Akak suka haha...macam-macam kerenah adik2 aku time nk bermaaf-maafan..ada yg english spoken lah..indon lah...siam lah ..haih terhibur gak lah ngn kerenah mereka..tp air mata aku tetap meleleh..try xnak nangis tp nangis gak huhu..adat lar tuh..rasa sebak huhu

Rendang ayam seperti biasa lah..menu raya..xperlu menahan lapar dan dahaga yer..apa lagi bedal lah puas2!!memang layan hehe....








Alhamdulillah tahun nie dapat beraya sesama ahli keluarga seadanya..insyaallah raya tahun depan dapat beraya ngn ahli keluarga baru..iaitu anak buah pertama aku yg bakal keluar dari perut mama nya tidak lama lagi..due date bulan Oct nie..soonnnnnnnnnnnn~

p/s: Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin kepada semua warga umat islam.

No comments:

Post a Comment